دفاع مقدس...
 
 
 

 در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ (۳۱ شهریور ۱۳۵۹) درگیری‌های پراکنده مرزی دو کشور با یورش همزمان نیروی هوایی عراق به ده فرودگاه نظامی و غیرنظامی ایران و تهاجم نیروی زمینی این کشور در تمام مرزها به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد. 
تعداد زیادی از کشورهای منطقه و جهان در طول جنگ از کشور عراق حمایت مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی کردند و ایالات متحده آمریکا در اواخر جنگ به شکل مستقیم وارد درگیری با ایران شد.
حمله عراق به مناطق مسکونی و غیر نظامی از روز سوم جنگ شروع شد. مردم اهواز در ۲ مهر ۱۳۵۹ شاهد بمباران هوایی خانه‌هایشان بودند. اهالی دزفول نیز که در طول جنگ بارها شاهد بمباران و موشک باران شهرشان بودند، اولین بار در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۵۹ مورد هجوم ۴ فروند میگ عراقی واقع شدند. در این حمله ۷۰ نفر ساکنان شهر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی و خسارات فراوانی به تاسیسات شهری وارد شد. هشت سال دفاع و مقاومت خستگی ناپذیر نظام اسلامی در برابر رژیم بعث، از بزرگ ترین حوادث تاریخی است که هرگز فراموش نخواهد شد. این جنگ، در جنگ تاریخی دو جبهه کفر و اسلام ریشه داشت. از این رو، باید فراتر از نگاه ملّی و منطقه ای به اهداف، ثمرات و نحوه عملکرد دو طرف جنگ، نظر افکند. این جنگ از حالت جنگ میان دو کشور همسایه، به شکل جنگی بزرگ میان انقلاب و همه مخالفان آن، اعم از ابرقدرت های شرق و غرب و وابستگان آنها درآمده بود.در 31 شهریور 1359 که رژیم صدام، تهاجم سراسری خود را به ایران سامان داد، هرگز بر این پندار نبود که مردم ایران برای دفاع از مرزهای دین و سرزمین و شرافت خود به پاخیزند و چنان حوادثی را بیافرینند که دنیا در طول تاریخ به خود ندیده است. مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس، در نبردی اعتقادی، دشمن را از دست اندازی به حریم باورها و اعتقاداتشان بازداشتند و کشور را از پاره پاره شدن و انقلاب را از خطر نابودی رهانیدند.خدا یا چه بگویم از آن بسیجی کم سن و سال با این که خاک سر و رویش را پوشانده و خستگی و بی خوابی در چهره اش نمایان می باشد، می بینی در حال عبادت است و از خدا می خواهد که این کارها را به درگاه خودش قبول کند و در همین حال به ندای خداوند خود لبیک گفته و توسط از خدا بی خبران عراقی به شهادت می رسد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 1 مهر 1391برچسب:, :: 19:34 :: توسط : میلاد داوری

درباره وبلاگ
صادقانه......خالصانه.....

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 2667
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1